lørdag 8. juni 2013

55. I jordens natt blant skyggene



I jordens natt blant skyggene i gruset, jeg ofte tenker på Jerusalem.

Jeg tenker på det skjønne faderhuset,
og gripes av en lengsel til mitt hjem.

Det brister ei en streng som her på jorden, der toner jubelsangen alltid klar.
Jerusalem, mitt skjønne hjem,
i tro jeg dine porter skuet har.

Der skal min harpestreng ei mer sitre
av vemodstoner som så ofte her.
Der finnes intet av det tunge, bitre,
all jordens sorg til fryd forvandlet er.

Å, hvilken fryd når frelst vi står der hjemme,
hver trofast kjempe livets krone får.
Den frelste skare jublende istemmer
en evig sang om Lammets blod og sår.

1 kommentar:

  1. Hei. For en god stund siden, så hørte jeg Sveinung Kristiansen synge *I jordens natt blant skyggene i gruset*. Det jeg lurer på, er om det går ann å få tak i kun melodien. Hvis det går ann,kan du da sende meg opplysning om hvor jeg kan få tak i den, evt om du kan sende meg den som vedlegg i en Mail til Email: alfkmoen@outlook.com. På forhånd mange takk.
    Hilsen Alf Cristian Moen.
    Rekkeviksgate 45 3261 Larvik
    Mob: 476 82 824
    Tlf: 33 18 67 84
    Email: alfkmoen@outlook.com

    SvarSlett