lørdag 8. juni 2013

43. Her jeg vandrer som.



Her jeg vandrer som en pilgrim gjennom verdens fremmedland,

for jeg har mitt rette hjemland bakom flodens dunkle strand.
Og jeg så en gang i ånden himlens herlighet og glans,/sådan skjønnhet overgår all jordisk sans.

Kor:Jeg har valgt å gjøre selskap med Guds enkle vandringsmenn.
det får koste hva det vil, men jeg må hjem til himmelen.
       Det er lengslen hjem som driver meg,
       jeg kan ei stanse her,
       for en fremmed her i verden jeg jo er.

2. Ofte merkes vel at kristennavnet her et skille slår
mellom verden og den pilgrimsskare som hot himlens går.
For den sjel som ei i ånden så Guds stad Jerusalem
han kan ei forstå en pilgrims lengsel hjem.

3. Selv om jorden her er fager i sin skjønne blomsterskrud,
kan den aldri, aldri måles med min himmel hos min Gud./ Derfor lengter jeg dit hjem til evig sommer, evig vår,
til det land som alt i evig blomstring står.

4 kommentarer:

  1. Takk for at du la den ut her Nils Dybdal-Holthe. Du vet vel ikke hvem som har skrevet den og eventuelt melodien også?

    SvarSlett
  2. Den er fantastisk og klar i å peke på hva det koster å følge Jesus.og holde fokus til målet. Både sjelens frelse og himmelen

    SvarSlett
  3. Finnes det noter til denne sangen? Takknemlig for tips!

    SvarSlett