mandag 20. mai 2013

13. En fallen stjerne.



Det hender når jeg ser en stjerne falle

Og ikke skinner mer på himlen blå,
Min tanke går til syndens fanger alle,
Som borte i et fremmed land må gå.

Å fallen stjerne i fremmed land.
Å vend tilbake til hjemmets strand.
Deg Jesus elsker og kaller enn.
Du falne sjel – o kom igjen.

Her nede møter ofte jeg på ferden
En sjel som engang eidde fred og lys.
Men nå den tumler bort i mørke verden,
En fallen sjel i flukt fra faders hus.

Å, lytt nå, hør du falne sjel i verden:
Det fins en vei som fører hjem igjen.
Om du til Jesu hjerte setter ferden,
Du atter finner ro hos Frelseren.

Si, skal du være med en gang der hjemme,
Hvor aldri noen sjel skal falle mer?
Skal du med frelste skarer få istemme,
En evig sang hvor aldri sol går ned?


2 kommentarer:

  1. Hei. Så flott å kunne finne mange av de gamle gode tekstene her hos deg. Jeg undrer, du har ikke tilfeldigvis teksten på den nydelige sangen av Øyvind Fragell: "O åpne Gud mitt blikk". Den har jeg lett lenge etter. Det fins en flott innspilling av den på Youtube, men teksten er vanskelig å tyde all tid det er et stort kor som synger.
    Vennlig hilsen
    Erik Schultz
    Sangevangelist og predikant

    SvarSlett
  2. Glemte rent å skrive min e-mail.
    erik@sgr1.net

    SvarSlett