tirsdag 21. mai 2013

22. Jeg har prøvet lykken



1.Jeg har prøvet lykken verden har å gi,
men jeg kunne ikke bli tilfreds deri.
Freden søkte jeg å få, men jeg måtte fredløs gå,
og et evig mørke over sjelen lå.

2.Men en dag en stemme hvisket til min sjel,
også du har del i himlens herlighet.
Du skal kun på Jesus tro, da din sjel får fred og ro,
og ved Jesu føtter stille du får bo.

3.Dette budskap lød for meg som englesang,
jeg skal takke ham i evigheten lang.
At han villig ofret seg, og gikk korsets lange vei,
Tenk, han åpnet himlens port for deg og meg.

4.I min Jesus jeg nå lykken funnet har,
han på alle livets spørsmål kan gi svar.
Da jeg stille knelte ned, fikk jeg se at Jesus led,
og hans lidelse og død ble meg til fred.

5.Du som ei har lært å kjenne Frelseren,
ta imot ham, han vil gjerne bli din venn.
La ei verden dåre deg, lykken giver den, å nei,
Jesus kun kan give lykke på din vei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar